hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان > طوفان الاقصی پایه های رژیم غاصب صهیونیستی را سست تر کرده است

رئیس مرکز اسلامی گلستان:

طوفان الاقصی پایه های رژیم غاصب صهیونیستی را سست تر کرده است

حجت الاسلام دیلم گفت: وحدت و همدلی حزب الله شیعه و حماس اهل سنت، باعث موفقیت مردم مظلوم فلسطین شده است.

حجت الاسلام نورعلی دیلم در نشست هم اندیشی علمای اهل سنت کشور در مدرسه علمیه ربانیه چنارلی استان گلستان، ضمن تبریک حماسه طوفان الاقصی و پیروزی موفقیت جوانان فلسطینی علیه غاصبان رژیم صهیونیستی و ضمن اعلام انزجار از 70 سال جنایت رژیم غاصب اسرائیل گفت: با پیروی از رهبر معظم انقلاب، وحدت و همدلی حزب الله شیعه و حماس اهل سنت، باعث موفقیت مردم مظلوم فلسطین شده است.
وی افزود: سیره پیامبر اکرم (ص) در کنار "أَنِ اعبُدُوا اللَّهَ وَاجتَنِبُوا الطّاغوتَ" به عنوان اصلی ترین فرهنگ قرآن کریم است که در مقابل طاغوت و کفر فریاد بزنیم و از مجامع بین المللی بخواهیم که حق مردم مظلوم را بگیرند.
حجت الاسلام دیلم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود وحدت و همدلی در گلستان، گفت: الحق و الانصاف به برکت وجود آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و همچنین ائمه جمعه شیعه و سنی، استان گلستان این وحدت و همدلی را با زندگی مسالمت آمیز خود به زیبایی نشان دادند که در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند، گلستان می تواند در خصوص وحدت و نوع زندگی مسالمت آمیز در کشور و حتی جهان الگو باشد.

حجت الاسلام دیلم در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که قرآن کریم، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به آن اشاره کردند این است که اگر عبادت ما همراه با شناخت، معرفت و بصیرت باشد نزد خداوند متعال، ثواب بیشتری دارد. کسی که بدون شناخت و آگاهی عمل کند مانند این است که به بیراهه می رود و فاصله اش دورتر و دورتر می شود.
رئیس مرکز اسلامی گلستان، با اشاره به اینکه، دین مبین اسلام ابزار هدایت را نشان داده است، گفت: امروز افتخار می کنیم که دین مبین اسلام به عنوان اولین ابزار هدایت انسان مومن است. حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرماید، اسلام نشانه ای است برای کسی که دنبال نشانه و برای کسی که دنبال عبرت گرفتن است و بینایی و بصیرت است برای افرادی که عزم درکاری دارند.
حجت الاسلام دیلم، قرآن کریم را دومین ابزار هدایت انسان مومن بیان کرد و گفت: وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) سومین ابزار هدایت انسان مومن است.
وی با اشاره به اینکه باید به دوران عظمت و شکوفایی اسلام برگردیم، افزود: در گذشته در جایگاهی بودیم که مسلمانان با اتحاد و همدلی خود کاری کردند که دوران شکوفایی اسلام را رقم زدند و اروپایی ها غبله می خوردند و روی ترجمه متون ما کار کردند.

 
رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: رسیدن به تمدن نوین اسلامی چیز جدیدی نیست بلکه بازگشتن به دوران عظمت و شکوفایی اسلام ناب است.
وی در ادامه گفت: قرآن کریم یهود را دشمن مسلمانان معرفی کرده است و امروز نمازجمعه ای که از دشمنی با یهود و عادی سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با اسرائیل حرفی نزد، نماز جمعه مسلمین نیست. 

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی گفتند که رمز موفقیت فلسطینیان، وحدت شیعه و سنی است. امام راحل نیز از همان سال 1342 مساله فلسطین را مطرح کردند و این آرمان ما از بدو انقلاب تا کنون است و تنها کشوری هستیم که از آرمان خود دست برنداشتیم.
رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: با پیروی از رهبر معظم انقلاب، وحدت و همدلی حزب الله شیعه و حماس اهل سنت، باعث موفقیت مردم مظلوم فلسطین شده است و این حرکت عظیم و وحدت شیعه و سنی باعث گردید که در برابر گنبد پوشالی آهنین پیروز شویم.
حجت الاسلام دیلم همچنین گفت: امروز اولیوت اصلی جهان اسلام فلسطین است. شهید مهطری فرموده است اگر امروز پیامبر اکرم (ص) و امام حسین (ع) بودند، اولین حفشان مقابله با اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد